Český biatlon mezi nejlepšími na sociálních sítích

30. září, 2024

Český biatlon uspěl při premiérovém udílení cen Mezinárodní biatlonové unie (IBU) za práci na sociálních sítích. S projektem Biatlonujeme se dostal mezi tři nejlepší federace. Během celé sezóny 2023/24, jejímž vrcholem bylo domácí mistrovství světa, dosahovaly kanály Českého biatlonu rekordních čísel.

Platforma Biatlonujeme vznikla s cílem podpořit domácí komunitu. Měla by umožnit klubům a sportovcům sdílet zkušenosti, vzájemně se inspirovat a také motivovat další zájemce o biatlon. Cílovými skupinami jsou biatlonisté, trenéři, rodiče, hobbíci a hard-core fanoušci.

Hlavním komunikačním kanálem Biatlonujeme je Instagram, který v premiérové sezóně posbíral 1647 sledujících. I díky propojení s Českým biatlonem zasahovaly příspěvky Biatlonujeme průměrně 8947 uživatelů a sbíraly 1812 interakcí. Úvodní video pak mělo přes 90 tisíc zhlédnutí.

Tohle všechno ocenila Mezinárodní biatlonová unie, která zařadila Biatlonujeme na shortlist prvního ročníku IBU Award for Social Media Excellence.

Slavnostní vyhlášení proběhlo na kongresu IBU v Bělehradě

Sociální sítě Českého biatlonu patřily mezi nejúspěšnější i z hlediska sledovanosti. Facebook Českého biatlonu potvrdil velmi silnou pozici v prostředí českého sportu a během sezóny 2023/24 zasáhl 1,6 milionu uživatelů. Unikátní dosah Instagramu Českého biatlonu pak vzrostl o 108 % na 700 tisíc uživatelů.

Úspěch slavila strategie založená na vyšší produkci vertikálních videí. Ta na Instagramu Českého biatlonu i díky spolupráci s Českým olympijským týmem dosahovala průměrně na 106 tisíc zhlédnutí. Meziročně šlo o 437% nárůst.