AKTUALITY
Biatlonový kamion je připraven. Do sezony vyráží opět s DB Schenker
01. prosince, 2018
Oficiální partner českého biatlonu společnost DB Schenker, je připraven na další sezonu. Přední světový poskytoval logistických řešení a spedičních služeb, působí ve více než 130 zemích světa. Pro českou reprezentaci poskytuje tahač, řidiče a zařizuje veškerou logistickou agendu. Biatlonový kamion má před sebou téměř 10 000 km mezi závody Světového poháru a Mistrovstvím světa. Stejně jako čeští reprezentanti bude doma jen o vánočních svátcích.
Během letní přestávky se pracovalo na drobných změnách v technickém vybavení návěsu, ladil se exteriér i interiér. „Po vyhodnocení předchozí sezóny došlo ke změně uložení lyží. Úprava uspořádání držáků na lyže vytvořila prostor pro umístění dalších 40 párů lyží a umožní rychlejší manipulaci při jejich mazání a testování,“ prozradil Ondřej Rybář, sportovní ředitel Českého biatlonu. Vylepšení se dočkaly i venkovní přístupové schody. „Doplnily jsme je o variabilní posuny, které umožní jejich stabilizaci na nerovném terénu,“ doplnil sportovní ředitel.
Profesionálové pro profesionály
Český biatlonový kamion je v Evropě jedním z mála, za jehož volant usedá profesionální řidič. „Logistika v biatlonu neznamená jen řídit kamion. Jsou s ní spojené například jízdy trajektem, celní odbavení, vyřizování povolení vjezdu do obtížně dostupných oblastí. Díky tomu, že tuto část agendy zajišťujeme my, se může tým lépe soustředit na závody,“ připomněl ředitel společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký, který je současně velkým fanouškem českého biatlonu.
I letos za volant usedne dvojice zkušených řidičů Martin Žák a Jiří Smolík. Díky mnohaletým zkušenostem si jízdu se speciálním nákladem v nezvyklých horských podmínkách užívají. „Nejvíc mě baví právě to, že jezdíme do míst, kam běžně kamiony nejezdí. Rád jezdím na sněhu a díky speciálním M+S pneumatikám do severských a horských podmínek se nemusím bát, že třeba zůstaneme někde viset,“ upřesnil Martin Žák s úsměvem.
Oba řidiči se v místě závodu snaží přispět k týmovému úspěchu humorem, dobrou náladou i pomocnou rukou. Samotný kamion se stal neodmyslitelnou součástí realizačního týmu, a tak se není co divit, že se právě v něm budou natáčet krátká videa „Křeslo pro hosta“, které budou moci sledovat fanoušci na Facebooku Českého biatlonu.
Speciální vybavení pro extrémní podmínky
Speciální návěs na cestě mezi zastávkami Světového poháru pojme tuny materiálu a zároveň ho lze díky speciálním výsuvným nohám dokonale ukotvit na nezpevněném povrchu v areálech Světového poháru.
Pro návěs vybral DB Schenker jeden z nejvýkonnějších tahačů Volvo 500 splňující emisní normu EURO 6. Standardní podvozek s velkými koly umožňuje jízdu při zhoršených povětrnostních a sněhových podmínkách v horách, navíc Volvo je vysoce spolehlivé a má široké pokrytí servisů ve Skandinávii a celé Evropě. Další záložní plán pro případ nenadálé události vychází z bohaté pobočkové sítě DB Schenker.
Nejprve na jih, na Vánoce doma, na sever až v březnu
Biatlonový kamion ujede na cestě po závodech Světového poháru a Mistrovství světa na deset tisíc kilometrů. Letos ho čekají závody ve Slovinsku a v Rakousku. Těsně před Vánocemi se závody pojedou v Novém Městě na Moravě, v lednu v Německu a Itálii, pak se kamion vrátí opět domů do Jablonce nad Nisou, kde má v tréninkovém středisku SKP svoji základnu. Začátkem března pak kamion zamíří do Švédska na Mistrovství světa a následně zakončí sezonu na finále Světového poháru v norském Holmenkollenu.
Tomáš Hermann ve spolupráci s DB Schenker
Foto: Petr Slavík
Grafika: DB Schenker